Email kldse
BEJELENTKEZÉS
  Felhasználó név:
 
  Jelszó:  
 

 

AKTUÁLIS

Fogyókúra kihívás

SISEL nyílt tájékoztató
Videók

SHIMODA Galéria

Cikkek, hozzászólások, gondolatok
Hírlevelek
Rafting túra jelentkezés
SHIMODA Sárga Angyal
sarga_angyal
Feliratkozás vállalati hírlevélre

Feliratkozás egyéni hírlevélre

SHIMODA Kft.  a facebook-on
facebook_logo

Web Counter
Látogató számláló / Web Counter

Egészségfejlesztési programok

eg__szs__g6 A testi és lelki egészség megóvása korunk egyik slágertémája. S az ellentmondás az, hogy míg iparágak virágoznak a betegek millióiból, addig az egészség-megőrzésre a felnőtt, dolgozó lakosság nagyon kis hányadának van ideje és anyagi forrása. Megoldásunkat vállalati háttérrel ajánjuk.

Vállalati egészségre nevelő és szemléletformáló életmódprogramok

Cél: A korai és elkerülhető halálozás életmódbeli tényezőinek javítása, az egyének egészségük iránti felelősségének-, az öngondoskodás képességének-, a helyi közösségek és a társas támogatások erősítése, az egészséges életvitelhez szükséges tudás és készségek elsajátításának hatékony támogatása, a lakosság életminőségének javítása.

I. Egészségterv

Egészségterv elkészítése az állapotfelmérés alapján.
Az egészségterv alapján megvalósítandó tevékenységek:

  1. Stressz-kezelő, lelki egészség megőrzésére irányuló egészségfejlesztési programok megvalósítása;
  2. Az egészséges táplálkozás, illetve energiaegyensúly (táplálkozás és testmozgás egyensúlya) megtartása, és/vagy visszaállítása érdekében kidolgozott programok megvalósítása, melyek eredményesen befolyásolják többek között a megfelelő folyadékfogyasztást, a túlzott só- és energia bevitel csökkentését;
  3. Rendszeres testmozgását elősegítő szabadidős programok megvalósítása, melyek hangsúlyt helyeznek az energiaegyensúlyra
  4. Az életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása;

II: Egészségügyi állapotfelmérés

Egyre több munkaadó ismeri fel, hogy az egészséges és jó kondícióban levő dolgozók munkahelyi teljesítménye is kiemelkedő.  A szív- és érrendszeri, a daganatos, valamint a táplálkozással és a káros szenvedélyekkel összefüggő megbetegedések korai stádiumban való felismerése, és időben elkezdett gyógyítása több évvel hosszabbíthatja meg az aktív, munkaképes éveket és csökkenti a betegállományban töltött napok számát.

  • testtömeg, testmagasság,
  • vérnyomásmérés,
  • testzsírmérés,
  • BMI számítás,
  • CO szint mérés,
  • statikus talpnyomás mérés,
  • vénás megbetegedések szűrése,
  • stabilometriai mérés,
  • ortopédiai vizsgálat

III. Stressz-kezelő, lelki egészség megőrzésére irányuló egészségfejlesztési programok

A program az alábbi tevékenységtípusok keretében valósítható meg a célcsoport összetételétől, munkarendjétől, érdeklődési körétől és egészségi állapotától függően:
Asszertív kommunikáció csoportos konzultáció, szimuláció, szerepjáték: 
Nehéz interperszonális helyzetekben gyakran vagyunk elfogódottak, érzünk zavart, szorongást s ez mindenképpen csökkenti viselkedésünk erejét, hitelességét. Az önbizalom hiány következtében inkább vagyunk túlzottan szervilisek, nem tudunk, nem merünk véleményt nyilvánítani, kritizálni, nemet mondani, kérni, vagy bevallani azt, hogy valamit nem értettünk jól. Aki nem képes egyenjogú partnerként venni részt különféle kommunikációs aktusokban, úgy érzi, elnyomják, kihasználják, nem hallgatják meg, az gyakran érzi sértve magát, s ez könnyen vezethet oda, hogy túl kritikusan, ellenségesen kezdi szemlélni partnerét. Az asszertív ember ezzel szemben nyitott, derűs és magabiztos.
Célja: Sikeres kommunikáció kialakítása, azaz, hogy képesek legyünk asszertíven, vagyis egyenlő partnerként, udvarias és elegáns, de egyértelmű magabiztossággal viselkedni.
Konfliktuskezelés csoportos konzultáció, szimuláció, szerepjáték:
Hasznos különbséget tenni a konfliktus érzelmi és lényegi vonatkozásai közt. Érzelmi komponensek körébe tartozik a düh, bizalmatlanság, szenzitivitás, gúnyolódás, sértődés, félelem és visszautasítás. Ha erősek az érzelmek, először a konfliktus érzelmi vonatkozásaival kell foglalkoznunk, ha lecsillapodtak, akkor a lényegi kérdések is kezelhetők. Lényegi kérdések körébe tartoznak az egymásnak ellentmondó igények, véleménykülönbségek az irányelvek és azok alkalmazása miatt, valamint a szerepekkel és az erőforrások alkalmazásával kapcsolatban eltérő értelmezések. A konfliktuskezelés felöleli a figyelést, asszertivitást és az együttműködésen alapuló problémamegoldást.
Célja: A résztvevő ismerje meg és sajátítsa el a konfliktuskezelési modelleket és technikákat. Értse meg a különböző konfliktus kezelési módszerek helyzetfüggő alkalmazásának törvényszerűségeit, lehetőségeit, az adott munkatárs konfliktustűrő és kezelési szokásai alapján a szervezetben betöltött ideális helyét.

egeszseg7

IV. Az egészséges táplálkozás, illetve energiaegyensúly (táplálkozás és testmozgás egyensúlya) megtartása, és/vagy visszaállítása érdekében kidolgozott programok

Az egészséges táplálkozás alapelvei: Az egészséges táplálkozás témájában nagyon sok - akár egymással ellentétes - tanácsot, szabályt találhatunk és ember legyen a talpán, aki ezek között igazán ki tud igazodni.Az egészséges táplálkozás lényegét sokan, sokféleképpen próbálták már meg összefoglalni, hol rosszul, hol jól. A hozzáférhető irodalom is hol jó, hol furcsa, egymásnak ellentmondó tanácsokat ad, sőt néha szakirodalomnak is nehezen nevezhető. Mindenki szeretne egészségesen élni és táplálkozni, azonban konkrét tanácsok nélkül ez bizony nehezen sikerülhet, hiszen nem lehet mindenki képzett egészségügyi szakember.
A táplálkozás és a testmozgás egyensúlya: A testmozgás és a helyes táplálkozás együttesen javítják és tartják karban izmaink állapotát, tónusát; az egészséges izomzat pedig egész szervezetünk fiziológiájára, anyagcseréjére kihat egész életünkön át. Az izomzatra, izomszövetre vonatkozó üzenet egyértelmű és világos: használd vagy elveszíted! A táplálkozás területén is van egy-két stabil álláspont, melyek hatással vannak a fizikai teljesítményre. Bizonyos szénhidrát típusok meghosszabbítják, és javítják az állóképességet, a fehérjék esetében a fogyasztás időzítése és minősége a fontosabb, mint extra mennyiségű bevitelük. A szervezet vízigénye odafigyelést igényel, egyénenként eltérő lehet.
Célja: a munkahelyi étkezés korlátozott lehetőségei mellett tanácsokat adni arra, hogy hogyan lehet mégis az egészséges táplálkozás szempontja szerint étkezni.
Módszerek: kiscsoportos tevékenység, közös főzés, ételkészítés az adott iroda lehetőségei, keretei között, táplálkozási tanácsadó segítségével.

Témák:

V. Rendszeres testmozgást elősegítő szabadidős programok megvalósítása, melyek hangsúlyt helyeznek az energiaegyensúlyra

Aki többet sportol, feltöltődik energiával, és a munkahelyén is nagyobb lendülettel, összeszedettebben dolgozik, kitartóbb, hosszabban és jobban koncentrál feladatára, le tudja zárni a feladatait. A munkavégzés rövid megszakítása a képernyős munkahelyeken gyakran fellépő szem- és gerincpanaszokra is jótékony hatású. A csapatsportok során igazi csapattá kovácsolódnak össze a kollegák, könnyebb együttdolgozniuk, könnyebben kérnek egymástól segítséget, gördülékenyebb a kommunikáció, jobb a munkahelyi légkör, nő a cég iránti elkötelezettség.

A szolgáltatás minden sporttevékenységre érvényes, a résztvevők tetszőlegesen választhatnak az adott sportágakból, akár havonta különböző, vagy egyszerre több tevékenységet is.

VI. Éltevezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok

Életvezetési készségek felmérése: Az életvezetési döntések sikerességének mércéjeként a döntéshozó személy különféle életszerepeiben való beválása, a hivatástudat kialakulása illetve a megélt önkiteljesítés élményének mértéke szolgálhat. A siker érdekében az embereknek az életvezetési készségek alapvető területein is gyakorlatot kell szerezniük. Ezek a területek: az alapvető fizikai és érzelmi szükségletek kielégítésének készségei, a tanuláshoz szükséges készségek csoportja, a személyes értékek struktúrájának karbantartási készsége, az önmenedzselés, a személyközi kommunikáció, a személyes kapcsolatok kezelésének képessége valamint a tágabb társas közösségekbe való beilleszkedéshez szükséges eszköztár.
Testi és lelki egyensúly összefüggése: Az agy, az elme, a pszichés funkciók szerepe az orvoslásban, az egészség tudományban, mind a megelőzésben, mind a gyógyításban.
Belső erőforrások feltérképezése: készségek, képességek, jártasságok
Önismeret – emberismeret: A motiváció, fiziológiai szükségletek , biztonsági szükségletek, szeretet- és közösséghez tartozás igény, tisztelet, elismerés iránti igény, tudás és megértés iránti vágy. Erős oldalaink, gyenge oldalaink.
Kommunikációs készségek: Mi a kommunikáció, verbális, nonverbális metakommunikáció, asszertív kommunikáció.
Személyiségismeret – enneagram: az emberek nem csak önmaguk és mások megismerésére, megértésére törekednek, hanem szeretnének változni és másokon is változtatni. Ezt a feladatot teljesíti tudományos alapokon állva az Enneagram. Nemcsak 9 személyiségtípust karakterizál, hanem a tipikus magatartások motivációira is rákérdez, megpróbálja az életrajzi összefüggéseket átvilágítani, az élet- és magatartási mintákat felfedni. A hajtóerők, törekvések, külső és belső jellemvonások megfogalmazása mellett meghatároz együttműködési irányelveket, kezelési stratégiát és felhívja a figyelmet a lehetséges csapdákra illetve a fejlődés útjára.
Célja: a résztvevők képessé váljanak felismerni mások mozgatórugóit, értelmezni viselkedési sajátosságaikat. Megismerve önmaguk és más személyek erős illetve kevésbé hatékony oldalait, tudatosan ismerjék fel és aknázzák ki a hatékonyabb együttműködés lehetőségeit. Eddigi tréningjeink visszajelzései szerint e merőben új hozzáállás a munkatársakhoz, gyümölcsözővé lett a hatékonyság, sikeresség és motiváció tekintetében.
Időgazdálkodási ismeretek:  az idő a legvégzetesebb jelenség az életünkben. Csak korlátozott mennyiség áll a rendelkezésünkre és ez a mennyiség állandóan, megállíthatatlanul csökken. Nem ritka életkép egy munkahelyen: a határidő előtt döbbennek rá a munkatársak, mennyi minden hiányzik még a feladat lezárásához. Kétségbeesnek, kapkodni kezdenek, és kifulladásig dolgoznak a projekten. Ilyen hozzáállással viszont csak azt érik el, hogy a teljes kimerülés határára kerülnek, ráadásul minőségileg sem túl jó munkát adnak ki a kezük közül.
Cél: A résztvevő képes lesz a jelenlegi időgazdálkodási módszereit felülbírálni, ha kell javítani rajtuk. Új technikákat, alapelveket fog elsajátítani. Hatékonyabban fogja beosztani saját idejét, hatékonyabban fog delegálni és számon kérni.

További információt kollégánktól kaphat, a info(kukac)shimoda.hu e-mail címen.